Kategorie
Uncategorized

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron internetowych to w tej chwili jedna z najpopularniejszych metod pozyskiwania klientów. Oferuje ogromne możliwości przy stosunkowo niedużych kosztach, dlatego korzystają z niej nie tylko duże firmy, ale również lokalne przedsiębiorstwa. Na czym właściwie polega pozycjonowanie stron www, czy można je wykonywać samemu i dlaczego lepiej powierzyć je specjalistom?

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Pozycjonowanie to usługa promowania stron internetowych w wynikach organicznych wyszukiwarki. Aby wypozycjonować stronę, należy wykonać szereg czynności bezpośrednio na niej (pozycjonowanie on-site), jak i wokół niej (pozycjonowanie off-site). Do tych pierwszych działań zaliczyć możemy m.in.

  • analizę struktury strony, jej meta tagów, adresów URL
  • ocenę linkowania wewnątrz strony internetowej
  • przegląd zawartych na stronie treści, sprawdzenie ich wartości i unikalności
  • sprawdzenie responsywności strony, użyteczności dla odwiedzających
  • analizę słów kluczowych i ruchu, który generują.

Powyższe czynności wchodzą w skład SEO, czyli optymalizacji witryny. Z kolei działania off-site to przede wszystkim budowa profilu linków przychodzących. Jest on niezwykle ważny dla poprawienia pozycji witryny na określone frazy kluczowe. Osoby, które nie do końca wiedzą, na czym polega pozycjonowanie stron w Internecie, często wyobrażają sobie, że wystarczy wykupić kilkaset tanich linków w katalogach lub artykułów wielotematycznych, by osiągnąć optymalny efekt nawet w przypadku bardzo popularnych fraz. Nic bardziej mylnego.

Aby profil linków przychodzących został pozytywnie odebrany przez Google, musi składać się z odnośników pochodzących z domen o dobrej reputacji. Najlepiej, jeśli profil linków jest zróżnicowany, tzn. nie składa się z samych linków pochodzących z forów internetowych lub katalogów. Nie należy dopuszczać też do sytuacji, w której 100% linków przychodzących ma atrybut dofollow. Dla Google może się to wydawać podejrzane. Należy więc dążyć do tego, by pozyskane linki wyglądały jak najbardziej naturalnie – tak, jakby to użytkownicy polecali stronę sobie nawzajem. Jest to podstawa w nowoczesnym pozycjonowaniu zapewniającym trwałe rezultaty. Dobre agencje SEO, takie jak np. https://adshock.pl/pozycjonowanie-lokalne/pozycjonowanie-stron-bialystok, w pozyskiwaniu linków przychodzących dokładają starań, by pochodziły one ze źródeł o odpowiednim wskaźniku zaufania.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne stron www?

Pozycjonowanie jest niezwykle użyteczną metodą promocji dla biznesów lokalnych. Pozwala bowiem tak dobrać słowa kluczowe, aby były one powiązane nie tylko ze sprzedawanymi produktami lub usługami, ale także konkretną lokalizacją. Dzięki temu na informację o firmie mogą natrafić osoby, które szukają określonego produktu w swojej okolicy. Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej, gdy należy ona do lokalnego przedsiębiorcy? Metoda działania jest taka sama jak w przypadku firm działających na skalę ogólnopolską. Różnicą są same słowa kluczowe, które w tym przypadku będą zawierać w sobie konkretną nazwę miasta lub dzielnicy. Pozycjonowanie lokalne ma tę zaletę, że umożliwia szybsze uzyskanie efektów. Dzieje się tak dlatego, że frazy lokalne są mniej konkurencyjne niż ogólnopolskie. Pierwsza strona wyników organicznych Google zawiera ograniczoną liczbę miejsca na niesponsorowaną promocję – dlatego im mniej firm rywalizuje o dobrą pozycję na dane hasło, tym większe szanse na uzyskanie dobrego rezultatu.

Pozycjonowanie to usługa, którą można wykonywać samemu, ale nie jest to zalecane. Do prowadzenia skutecznych działań potrzebne są zarówno wiedza i doświadczenie, jak i specjalistyczne narzędzia. Amatorskie pozycjonowanie może dość szybko skończyć się nałożeniem przez Google kary na stronę i usunięciem jej z wyników wyszukiwania. Dlatego zdecydowanie lepiej jest powierzyć SEO specjalistom z agencji marketingowej, którzy wiedzą, jak prowadzić te działania bez szkody dla strony, a jednocześnie są skoncentrowani na uzyskaniu optymalnych rezultatów.